رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟ ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند
سرخط خبرها

بیش از ۳۶ درصد از برنامه‌های هدایت تحصیلی خراسان رضوی مربوط به هنرستان‌ها است

  • کد خبر: ۱۷۵۸۰۲
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
بیش از ۳۶ درصد از برنامه‌های هدایت تحصیلی خراسان رضوی مربوط به هنرستان‌ها است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از برنامه های هدایت تحصیلی این استان برای دانش آموزان متقاضی ادامه تحصیل در هنرستان ها خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید امیر شوشتری در نشست انعقاد تفاهم نامه ساخت و ایجاد ۱۲ هنرستان جوار کارخانه در خراسان رضوی که با حضور نمایندگان کارخانه‌های صنعتی مشهد، نمایندگان صنایع و برخی مدیران صنعت و معدن خراسان رضوی در اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد گفت: توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی در استان ما از وضعیت مطلوبی برخوردار است و اگر متوسط این توازن در کشور ۴۰ درصد باشد، در خراسان رضوی حدودا ۳۶ درصد برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: هنرستان‌ها در راستای اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزش و برای مهارت آموزی بشتر هنرجویان ما رواج خواهد یافت و در این راه از ظرفیت‌های صنایع استان استفاده خواهیم کرد.

شوشتری به برنامه تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: پس از عقد تفاهم نامه میان مدیران صنایع با آموزش و پرورش، بیش از هزار هنرجو طی ۳ سال به ظرفیت هنرستان‌های ما افزوده خواهند شد و قریب به ۸۰۰ ساعت درس تخصصی و بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان در خرید تجهیزات و مواد اولیه آموزش هنرجویان هنرستان‌ها صرفه جویی خواهد شد.

مدیرکل آموزش خراسان رضوی یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار و ۳۷۷ هنرجو در هنرستان‌های استان هستند که ۶۰ درصد پسر و ۴۰ درصد نیز دختر می‌باشند که در ۶۴۱ هنرستان و در قالب ۸۶ رشته مهارتی مشغول به تحصیل و مهارت آموزی می‌باشند.  

شوشتری ادامه داد: برآورد ما نشان می‌دهد ۶ هزار واحد صنعتی در قالب ۲۶ شهرک و ۱۶ ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که این ظرفیت با کمک تربیت دانش آموز ماهر می‌تواند گره‌های اشتغال در آینده را باز کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->